Total Pageviews

Followers ::: sila2 la jd sahabat aku =)

Monday, August 29, 2011

perang kuali d mlm raya....

assalamualaikum....


mood :: meg'update entry u mlm raya......siyes mantuk + penat tak leh n ckp dek berperang ngan kuali, periuk belanga.....maka siap la nasi tomato daging kurma, ayam masak merah, daging masak ape ntah lg satu...rendang sama nasi impit...agar2 santan...errrr....ni jek y bermain lam otak aku skang....




n ckp smua tu aku buat...mmg nmpak sgt menipu...n for sure la..korang pn tak kan percaya.....yesss...mmg korang ta perlu percaya pn...sbb tgas aku sbg assistnce saja....menyemakkan lg keadaan dapur....lallllaaalllaaa ~




bila menjelang jek mlm raya...bumi malaysia ni aku rasakan cam tak selamat lg da.....boom bam....bam boom...bang bang boom....mcm2 bunyi adek.....secara tak langsung, aku rasa cam idup zaman 50-an plak dh....kira cam d ambang kemerdekaan la gitu......




cheeeeeewahhh...dan2.....mentang2 la merdeka tak lama g dh....patriotik plak.....huhuhuu....




pape pn....tanpa bunyi mercun bagai tu...tak trasa plak an hari raya......aslkan tak dek y smpai tercabut hidung, patah gigi kena bom...tlinga senget dek bunyi y terlampau kuat, terkejut smpai hilang deria rasa....hiiiissshhh...bahaya smua tu..ilang nikmat hari raya nnti....tak dek la mrasa nsi tomato aku...hahaha...



k la....otak pn da makin tepu....jari2 cumil ni pn da lembap n menaip.....lektop pn da tak mo bg kerjsama g dh......n suh tido la tu mksudnya......so, samat hari raya la u korang.....jgn over mkn sgt.....igt2 la sama org y lg memerlukan......^_^


Saturday, August 27, 2011

kad Raya canggih ~

Assalamaualaikum.....



dssbkan raya da makin n dekat dan bahang2nya dh semakin terasa....jln da semakin jem, pasaraya da makin sesak macam ikan sardin lam tin....bunga api ngan mercun pn da sold out....y paling penting abg posmen pn da kunci tayar motor.....tak dek kad2 raya lg da.....n anta gak....pakai moto sndri.....



so, dgn rasa rendah ht, luhur jiwa, suci murni sesuci minyak sri murni.....aku meng'create' 1 kad raya u korang....sbgmana dodol ta sbrpa y penah aku buat...cmtu gak la hasil kad raya aku y biasa2 jek ni....tak kan dpt mncipta sehebat kad raya anip si semut sengal tu.....hehehehe..



so, arapnya korang menerima kad raya aku dgn ht y lapang dan tenang.....ikhlas u kalian y aku syg.....moh la dtg brya umah aku.....tp dtg la ngan wit raya skali...next sem da n buka.....masa u mngmpul wit raya...lalllaaallaaa ~


nah aku tagkan kad raya u korang smua....





tq u korang y slalu menyinggah dan dropkan komen kt blog aku ^_^

Wednesday, August 24, 2011

soklan bocor ::: versi perkhwinan.....

assalamualaikum....


penah tak korang di terjah ngan soklan-soklan y agak susah n d jwb....? pape soklan y kadang rasa malas n jwb....g susah dr soklan exam upsr dulu.....penah tak? ce igt blk...try refresh...try...try....



tp tak heran sgt la klu soklan y ditnya "da mkn ke blm?"  "mandi ke blm?"  "atap umah colour ape?" ...."jamban pakai tiles colour ape?"....so soklan2 y cmgini aku rasa sure tak kan memulaskan otak korang n mnjwb....paling tidak pn rasa n hempuk jek org y bertanya tu.....dan...



klu da agak2 nympah sgt n jwb soklan y ta bape n masuk akal tu...korang jwb jek..."jmban aku, pe ko kesah??"....tapi.......bila soklan y dtnya adalah.......



"kamu ni mkin hari makin berumur......bila n kawen? da de calon ke blm?" mak ta bersabo n bercucu ni...."



haaaaaaaaaa....so cmana n jwb bila soklan2 cepu cemas ni plak y d ajukan?? pastu plak y bertanya tu org2 y lagi berumur dr korang...tak kan n jwb cam ayat kuang asam kt ats tu?? ishhh...tak boleh...tak boleh....kang ta pasal2 y bertnya tu rupanya calon mak mertua....mmg ta merasa la an.......mmg n mkn penampo free jek la.....huhuhu....



tp pada y da de calon tu...aku rasa soklan ni da tak jd cemas sgt da...tersengih2 buat muka ta sabar n jejak pelamin ade la....ni untuk y blm de calon g.....korang msti akn buat muka tempe basi kan bila diaju soklan2 cmni....senstf doe.....lg plak bila y diajukan tu pompuan y umo da sehari lg n ckup 90 thn....mmg terguris ht....



so, sbg seorang wanita y memahami jiwa wanita laen...ditambah ngan muka perasan aku skang.....aku bocorkan jawapn y blh menyebabkan y bertnya tu, trus amik korang jd menantu diorang.....haaaaa....menarik kan......







sabo...sabo...tak yah n wat muka excited sgt...tak nyempat2 ni.....



bismillahhirohmanirrahim.......

jawapan jika ditanya tentang perkahwinan :::::

knp lambat ? = krn Allah lg tahu masa y terbaek untukku....

dah berpunya lum ? = ya sudah...krn setiap org telah ditetapkan jodoh masing2...

siapa tuannya ?  = nnti Allah akn perkenalkan kpd semua....

huurrmm....bila ? = bila kami sdh disatukan....insyaAllah jemput la ke walimatul urus kami nnti....



haaaaa...see...tak ke terharu mak temah y bertnya.....silap2 trus amik wat menatu.....pakej u.....jwb soklan, trus dpt kawen.....so, blh la pelan2 praktiskan.....supya nnti da ta cemas bila disoal soklan2 cm gini.....k my bloggers.....

selamat mencuba






p/s :: jgn slalu bertnya soalan2 kawen ni krn semua rahsia dia, terletak d tngan Allah.....bila da smpai masa Allah akn membongkarkannya......asal ade usaha, doa, tawakal.....ade la tu jodohnya.....^_^











Monday, August 22, 2011

tak tahu n kata ape...huurrmmm......

Assalamualaikum.....


ngah bosan2 td aku teron9 la satu isu y agak hebat diperkatakan...malas n mngulas kt sini......cuma agak kecewa bla baca komen2 pembaca y seolah-olah menghukum tnpa menganalisis apa y terjadi.....




ulama la konon says:
ulama la konon… ngate org itu ini dlm surau/masjid…. haktuihhh…..!!!
suruh dia betolkan diri dia dulu… gi jilat bontot nik najis tu…

salah satu komen y ada kt situ.....



aku rasa, n baca tu ta slh....y jd salah bila mengutuk mengata sampai n mengaibkan ulama dgn kata2 sindiran y kasar.... d tahap mana kita n mengutuk ulama?? dh rasa tinggi sgt ke ilmu agama kita smpai kita n bahaskan keupayaan mereka berdakwah....




huuurrmm......bila hidup da makin dihimpit dunia akhir zaman.....bila ilmu agama da smkin kurang....bila cuma majalah2 hot jek y n d baca...buku2 agama dicampak ke tepi....ni la hasilnya....dh semakin hilang norma manusia....





lebih baik diam dr berkata-kata y mana blh menjahanamkan diri sndri....



Bersabda Rasulullah s.a.w antara lain maksudnya: “Bala pasti menimpa ke atas umatku jika mereka sewenang-wenangnya melakukan 15 perkara ini iaitu …….”
1. Apabila kekuasaan dianggap keuntungan.
2. Amanah dianggap ghanimah (kekayaan).
3. Membayar zakat dianggap merugikan.
4. Suami tunduk pada isteri.
5. Durhaka terhadap ibu/bapa.
6. Mentaati kawan yg menyimpang dari kebenaran.
7. Membenci ayah.
8. Bersuara keras (menjerit-jerit) didalam masjid.
9. Pemimpin diangkat dari golongan yg rendah akhlaknya.
10. Orang ditakuti (dihormati) kerana kejahatannya.
11. Minum arak berleluasa.
12. Semakin ramai (lelaki) memakai sutera/berhias seperti perempuan.
13. Wanita menari di khalayak umum dianggap perkara biasa.
14. Permainan muzik merata-rata.
15. umat akhir zaman ini sewenang-wenangnya mengutuk umat-umat permulaan termasuk

para sahabat Nabi s.a.w dan para imam muktabar.

maka, ketika itu akan turunlah azab berupa angin merah atau gempa runtuhan atau kemusnahan

Maksud hadith riwayat at-Tirmizi dari Saidina ‘Ali r.a. Dari Kitab Irsyadul ‘Ibid
Ila sabii ir-rasyahd.

::::::: juga berpesan pd diri sendiri ::::::::

mood ::: kecewa baca komen2 kt entry tu....T_T .......bila Islam da semakin tggal pada nama semata....nauzubillah ~

bila anip mencabar kreativiti aku versi 2

Assalamualaikum....



'anip....ooooo incik anip......membuta lagi ke.....ni ha....i anta dodol kt u'.......




'dodol y u tak sabar2 tu an......da siap da ni.....




'jgn n wat muka surprise sgt laa...!! '




i buat sndri ni tau....tergolek-golek....terguling-guling i siapkan dodol u ni...."kelassss kau jah" !!



trima jek la seadanya yerk.....buruk tak buruk sgt la an......tangan kreatif mmg cmni.....y senget2, y terlebih-lebih tu seni tau....jgn tak tahu plak...OMK !!




dh2....jgn n menangis terharu.....ikhlas i buat tu......n kutuk pn sket2 jek tau.....nahhh amik !!


iklan semata !!!


Opppppsssss....silap upload pic.....bukan dodol ni y u order.........y ni pakcik tempe blakang umah punya....sry2....teriklan kt sini plak.................
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


ok....ni dodol y betul punya....amacam....??? rasa ta sabar n kutuk an.....ilex-ilex....amik nafas lu......muaahhahaaahaa....



*muka innocent gila u......mn n cari...ahaaaaksss....*


ta pandai la n tag2 org ni......klu dh buta IT mmg cmni....hohohoho....baca sndri la erk incik semut sengal yerk.....





mood ::: ready u dikutuk kali ke-2....llaaaallllaaallaaa ~



Thursday, August 18, 2011

bila kreativiti aku d cabar.....

assalamualaikum....


hehehehehe...biar aku sengih2 lu sblm aku tnjukkan hasil kerja aku y cam puaka ni.....jgn n menggeleng geleng kepala erk.....




org sibuk buat doodle, aku n sebuk buat gak.....org buat cam princess, aku wat cam doodle ta ckup makan....peduli apa, da mmg ta reti n guna photoshop....aku bantai jek la....hahahaha....



korang jgn n gelak sgt...tak bek....biar aku jek kutuk....korang berlakon la konon2.....




'wahh doodle u cantik la'


'cmana n wat doodle y santek cmni'




oke, muka prasaan....muaahhaaaaa...sblm makin pjg lagi aku membebel ntah hape2....moh ssme kutuk doodle aku......opssss !!!



Wednesday, August 17, 2011

perang hari raya

assalamualaikum.....

meng'update' blog lg mlm2 buta ni.... sedaya upaya mata aku gigih u terbuka.....otak y bersimpul mcm mkn meggi mggunakan chopstik....dgn lampu y malap2 mcm api pelita dsbbkan bil y tak bayar berbulan-bulan....dan tgn aku laju plak mengeja d keyboard......




madah ke? sajak ke? OMK !!! hilang normal seketika......




sblm aku hanyut bertemankan mimpi putera katak dan muka y dh mcm tempe basi skang ni.....bek tmpar muka aku skang supaya aku sedar lik.....paaaaaaaapppp !!! patah rahang aku....plan2 la weiiii !!! adesss...




ttba dtg plak idea n menulis sal isu semasa bila raya n makin dekat dh ni.....msti korang nek menyampah baca entry aku y tak bis2 brckp sal raya an.......aku lam mood n raya oke !!.....sila jgn kacau !!! layannnn saja....aku syg korang....muaaaahhhaaa.....




penah tak korang terpikir, atau penah tak korang alami, atau mungkin nnti korang akan alami, atau skang korang ngah terbyg2 u alami, atau........aku y n kene sepak ngan korang sbb bikin otak korang memulas.....



sila bersabar, anda akn dilayan dengan berhemah.......oke....go to d topic....



actually aku terbayangkan bbrapa stuasi y d alami oleh kaum2 y da berkahwin...bila de perang psikologi u pulang beraya.......




korang paham maksud aku an........ni haaaa....layankan....




situasi 1 ::: sbln berkahwin....

abg : 'syg, taun ni lik raya umah abg erk......'
syg mnja bucuk2 ::: 'syg ta kisah bang....ape aje....syurga kan d bwh tapak kaki suami.....'


situasi 2 ::: 7,8,9,,10 taun berkahwin...

abg ::: 'syg.....abg wat lik adiah.....ikhlas u syg.......kurma yussof tayyo....pemes ni kt tv.....'
syg :::: 'u tak yah n wat muka innocent sgt bang....i da tau niat u.......u n i call BPR ke? tak kira, taun ni raya umah mak i...noktah ~'

situasi bunkface.....eh...situasi 3 ::: bila bersma ngan anak2.....

abg :: 'syg, kita da ta lame n raya ni....pe kata u pegi shoppng....anak2 i jaga.....i suka jga anak2.....'
syg ::: 'i pn suka jga anak2....pe kata gegurl sumer ikut mama, y boboy ikut papa.....'

(klu da ank pompuan dia 12org...anak laki 1org jek......dh nmpak umah sape raya taun ni)




haaaaaaaaaaaaaaaaa....ni bru 3 situasi.....byk lg sbnrnya kes2 bila da n dekat raya ni.....isu balik kg la antara isu y maha hebat.....ada y smpai gaduh2....baling periuk, smggu tido luar...msing2 ttba n brebut jaga anak2....hahahaha....last2...raya jek kt umah sndri.....huh !





pape pn, hari raya kan hari y mulia, hari kita n happy2, tak mo gaduh2.....blk kg kan de turn....so, jgn la langgar lari....tu y binasa....aikkksss...apakah?? ok stop mgrut.....nasihat mcm da kawen...muaahhahaa....




so, raya da ta lama da ni....decide skang n lik umah sape....y da kawen jek la...y ko lum kawen tu tak yah n kerut2 dahi...tak dek nye la.....raya jek umah mak.....ok blogger2 y ku syg......raya hepy2 yerk ^_^


Monday, August 15, 2011

aku vs tido y terlampau.....

assalamualaikum to mmbe2 blogger aku....


mood ::: ngah menaip smbil mata terpejam.....adesss, ni penyakit agak kronik y aku alami skang......


semenjak gemenjak ni.....keje aku mengntuk jek....n kata tido lwt sgt..tak jugak....n kata tido awl sgt....mmg jauh bebenor la ngan tabiat tido aku y normal ni.......


stiap pg jek....after bgun tido, msti ngantuk lg n tido....mandi n tido, tgk tv n tido, beron9 pn smbil tertido....apekah simptom2 y ditunjukkan ni menyatakan bhwa urat tido aku da terputus?? bebola mata aku da ta berfungsi ngan baek?? atau otak aku da ta blh n baca waktu tido y betul??? apakah ??


n kata penat...kejadahnya...aku bknnya kerja...n mencangkul serata alam...jauh skali.....aku sndri ta paham ngan apa y jd skang.....




tlg la bg tips2 y blh bantu aku jd manusia y otaknya ta beku dek tido y terlampau.....jeemmmm !!!!




Sunday, August 14, 2011

aku dan kisah kad raya.....

assalamualaikum u mbe2 blogger y aku syg ^_^


alhamdulillah, ari ni da genap 2 mggu kita berpuasa....da tentu mcm2 kisah jd lam bulan puasa ni....tak kira la...jnji puasa korang ta tinggal oke.....



da bpe ari tak update blog....tak dek citer n tulis....tmbah plak ngan sebok wat beskut raya....ceiitt wat muka bangga plak....haaa...jgn ta caye plak......


mood mlm ni menaip smbil layan lagu-lagu raya....oucchhh n tacing2 plak kan....ttba aku trasa n menulis kisah zaman kad raya dulu....skang da tak dek kan....errrrr..bkn tak dek...tp da makin kurang....




ramai y da mula wish samat hari raya guna sms...guna fb....tampal gambr muka y ala2 cute ta bape n cute tu kt kad raya online then tag kwn2....adessss.....cm da tak de feel la cmtu....




aku igt zaman kegemilangan aku dulu...."gemilang sgt la kan"....huurrmm...stiap kali raya jek...tertunggu-tunggu kad raya.....tak sabo n tgk pattern apa plak kad raya taun ni...almaklum saja la...mcm2 jenis ada....kartoon y lawak2...bentuk phone..y kecik...y beso....y de bunyi2 lagu raya bagai....dan ta kurang gak, bg y bajet dia kurang sket...letak bedak byk2 kasi wangi...ta bunyi pn tak pe la...jnji de bau.......haaa, pstu da bis baca...ce try tgk muka kau kt cermin....jgn n wat muka terkejut sgt la...mmg putih pn....itu namanya berkat...."kau ada??"



dan antara kad raya y paling sweet bila dia sudi lekatkan duit 5 sen, duit seposen kt kad raya....."nah, amik ni duit raya"....hehehehehe


antara saat2 y paling perit adalah bila menunggu abg posmen dtg anta surat.......mn la abg ansem ni....kad raya plisss.....





tup..tup....y smpai bukan kad raya....tp surat bayar ptpt....adessss...mud heppy betukar jd mud terjun bangunan......OMK !!



masih lam koleksi aku lg kad2 raya y zaman budak2 dulu smpai la skang...sumer aku sematkan lam 1 album...sgt2 beharga oke...zaman cucu2 aku nnti ntah ade lg ke tidak menda2 alah cmni.....



y best baca kad raya zaman aku kecik2 dulu...soklan lazim y dtanya :::


baju raya awk taun ni warna ape? sy warna biru...

bape pasang? sy 3 pasang...

awk balik kg tak? sy balik perlis...

awk da buat kuih raya? sy blm lg...



huhuhu.....de soklan...de jek jwpan trus.....ta sempat n rply kad raya lg pn da tau da persiapan raya diorang....

siap pantun2 lagi n suh aku balas lik kad raya......


naik basikal jatuh terbabas.......dh baca tu, tlg la balas....




dan ayat y paling tacing..........



disamping n sesambil tu gak, sy n mintak maaf klu slama kita kwn sy de wat awk kecik ht ke, bsr ht ke..maaf sumernya yerk....



haaaa...ni la adat kita y sbnr....cmana pusing, cmna pening pn ayat.....bab tacing2 mintak maaf tu msti ada...almaklum la kan..mengutuk mengata tu da jd adat idup.....time2 ni la wat muka seposen n mitak maap...



pape pn, aku rasa....raya tnpa kad raya cam ta sempurna jek.....ibarat raya tnpa kuih raya...apakah?? sblm aku membebel lg ntah hape2....mohon maaf sama kalian juga.....luv u ~


ketupat rendang, hidangan d hari raya
dodol baulu dah jd semestinya
di aidilfitri adat ketimuran jgn dilupa
biar bergaya sopan santun adat melayu kita......


Thursday, August 11, 2011

penderaan minda versi kuih muih

assalamualaikum n salam 1 malaysia...wahhh patriotik gitu.....n merdeka kan..kan..kan....hah, tak yah n wat muka kagum sgt.....



so, u pgthuan korang...bbrpa ari ni aku mglami krisis kekeringan idea mcm krisis kekurangan air mineral kt tanah gersang....apakah?? oke..sbnrnya, ni bkn apa y aku n katakan....



apa y aku n mengarut, membebel atau dlm erti kata laen berckp tanpa pekdah u ari ni soal kuih muih y ade kt malaysia ni.....korang pasti y korang kenal smua kuih muih y ada kt ngra kita ni? penah mkn? penah cuba buat?


skali lg,......bkn smua ni y aku n bincangkan kt sini....hahahah...mmg muka cm n tadah pelempang kan....sabo...saboo....apa y aku n simpulkan kt otak kalian smua adalah.........

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

soal tittle2 y diberikan pada kuih muih y korang mkn slama ni...jgn tau mkn jek....haaaaaa........ni dia antara status2 kuih y korang perlu tahu....jgn n buat muka ta percya....


kuih paling gengster = lompat tikam

kuih paling sexy = puteri mandi

kuih paling keji = taik itik

kuih bajet kiut = cek mek molek

kuih awet muda = seri muka

kuih palig alim = kuih ketayap

kuih penyakit kronik = batang buruk

kuih kaki pukul = kuih lompang

kuih dlm zoo = kuih badak berendam

kuih y dcipta oleh sang polis trafik = sampreeeetttt

kuih bangun sendiri = kuih bangkit

kuih org ta mandi = bau-lu

kuih paling tenteram = kuih makmur

kuih paling lembap = kuih siput

kuih kena marah = kueh teow


so, cmana?? btl ke tidak?? haaaaaaa....pasni y mn ta knl lagi tu..blh la try2 usha...y mn rasa n comel cpt tu...mkn kuih cek mek molek tu byk2.....mn tau berkesan kan....huhuhu....kuih makmur tu elok kasi kt budak2 y men meriam time2 n raya ni....kan aman makmur sket kg korang nnti...hahahaha..pape pn...slmt berbuka la yerk....^_^



Wednesday, August 10, 2011

wordless wednesday


ce teka...apa jadi......
samat ari raya....hehehehehe ^_^

Sunday, August 7, 2011

Note baru RM6 hinggit ::: duit raya 2011

Assalamualikum to all readers......

Ari ni, d pg ni...dgn secara tak sengajanya....aku ternmpak info ni kt fb...menarik....so aku dgn rasa rendah ht...n kongsi ngan korang2 mbe blogger  y aku syg....


Bank negara telah mengeluarkan note RM6 hinggit untuk menyambut aidilfitri 2011 ni.....blm penah nmpak kan....stok terhad...sbb tu ta d bgtau secara meluas.....TQ kt incik ediazrani u info tersebut...



biar aku jek n shared ngan korang......so,pasni lau n bagi duit raya RM6 hinggit tak yah n mintak balance lg ngan budak2 y korang n kasi wit raya tu.....ssh lau diorg kasi korag balance duit syiling RM4 hinggit smua duit seposen...berat.....so....ni la jln terbaek.....



byk plak bebel.....meh ssme click link ni u lihat sendiri wit terbaru RM6 hinggit
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/189281_241183249248834_105616389472188_777362_3266559_n.jpg$

hah !!!! cmana? .......korang ade?? ......limited adition ni....n ke tak n ???

Friday, August 5, 2011

iklan2 time raya

assalamualaikum to all bloggers....

ari ni ta tau n watpe....bagun salah...duduk pn salah...tido pn tak kena....goreng bawang td pn hangit....adessss.....emosi terganggu gamaknya.....huuhuhu


slain dr biskut raya, baju raya..lemang dan ketupat..iklan raya gak antara perkara wajib y ada kt stesen2 tv bila raya da n dekat....


dsbbkan emosi aku y ta bape n stabil ni.....aku melayankan diri aku ke u-tube....mcm2 jenis iklan ada....iklan y mesin nyor pakai helmet bagai..hantu  lupa pakai seatbelt.....ta kurang gak ngan iklan y ta lulus tu....




ada korang ingat???




aku da try sedaya upaya n upload vid kt u-tube...mcm2 gaya aku da cuba...kuak lentang..kuak kupu-kupu..ta kurang gaya bebas pn aku da try... tp tetap ta blh....sabooo jek la....


so pe kata korang kongsikan pendapat korang berkaitan iklan2 raya bila bulan puasa dtg...tak kan da lupa kot....ce try refresh...ce try...ce try...msti igt ni....hehehehee...









Wednesday, August 3, 2011

Terawih masa taun 90-an

ehem..ehem...test...test...assalamualaikum.....

minda aku tersimpul-simpul bila wayang zaman 90-an aku dulu berputar-putar lik kat lam otak aku ni......hilang kewarasan seketika bila dok sengih sesorg spnjg prjlanan aku lik umah pas terawih td...ni smua angkara budak2 y pegi terawih kt tmpat y sama aku solat td....

tringat zaman aku awl2 blaja berterawih sama mbe2 aku y sememangnya makhluk y ta penah duk diam.....huh...dulu time terawih la time plg best lam bulan puasa....siap berbuka jek...aku mmg da ready n g masjid...kononnya menunaikan solat terawih berjemaah ssme ngan mak cik2 kt situ.......

mmg jemaah sgt la kan....

y pling best bila terawih sbb dpt kuar ssme ngan mbe2....niat da baek da n g terawih...perangai jek kurang baek....huhuhu...y wajib masa g terawih dulu...bawa bekal....OMK...mcm n g picnik lak !!!....ta ckup ngan berbuka...siap berbekal lg ke terawih....

sbb tu aku ckp...terawih la sgt kan....buat 2,4, ok lg...pastu mula la....penat....n ke toilet bagai...bila da ke toilet tu....phm2 je la....mula la bertanya..."ko bawa pe?"....wahhh...sedapppppppp !! ok, fine...time u berbuka kali ke dua.....klu la mak aku tau...da tntu dia akan ckp............................

Omaaaaaiiiggggaaaddd.....ape kejadah ko buat ni nak......!!!!

itu bru buka juadah.....y plg aku ta leh lupa...siap bawa buah orange g....mkn kt lam msjid..blakang skali....wahh...wah...wah....mmg picnik bagai.....pastu kulit buah tu kitorang letak bwh carpet lam msjid....adesssss.....sgt nakal saat tu.....

mcm2 kerenah n abiskan sebulan berterawih....tp tu la kengan bila budak nakal mula n blaja berterawih.....mmg byk kerenah =)

Monday, August 1, 2011

Reunion d prepaid celcom

Reunion y ntah hape2....btw, tq frend ~

mood ngah cedey...
teeet...teett (bunyi msg) huhuhu..

mate ::: "betapa gembiranya & syoknya Ramadhan!! sbb tu slsa cpt2 cari rabu suh gtau khmis spy msg kt jumaat suh call sbtu tolong peringatkan ahad y isnin ni da start puasa....."

aku ::: " to kayak mate..slmt mnjlani ibadah puasa..smoga Ramadhan kali ni membawa 1001 makna & jadikanlah ia lebih dr y lalu..smga kita berada dlm berkat & redhanya "

 mate :::" amin :-) bila lg mate? "

aku :::" bila ape? "

 mate :::"bila lg n berkayak :-) rindu la plak last time an..hehhe"

aku ::: "sila la ke utm,i'll b ur mate again..hohoho..sila siap mental fizikal..beta n berjalan2 d tasik utm..hehheh"

mate :::"looking toward 4 that..hehe..mental prepared...fizikal kena train lg n nek kn mate ke dlm kayak :-p..beta? jln2 no hal lor..hahaha"

aku ::: "adess, terkena plak...dlm proses mmbkar lemak la ni..stiap pg aku masuk lam oven n kasi hncur lemak..pasni jgn terkejut lau aku terapung lam air...dammnn!! "

 mate :::"opss, jgn la mara mate..ats kayak be2 jek..klu gado n kwn ngan sape lg..he..rili ni?shape kn body tuk raye r ni..haha..tkt baju rye x muat :-p "

aku :::"OMK!!..mmg da ta muat pn..beli ken len da..bakar lemak tu smua kata2 dusta smta..x pe mate...i gemok tuk u..pasni u x yah kayuh2 g dh..lengan i da de muscle..i sattlekan..OMK skali lg..mengutuk diri sendiri....mate, ko g terjun bangunan skang...!!"

mate :::"OMK, rugi la u..bek u bkr jek lmk2 u tu..xyah wat baju len..jgn syg sgt lmk tu mate..omk lg..i xriso tang kyuh tu u..u tau kan i riso ape..tp utk u i relakan..OMK..!!"

aku :::"ok,kesengalan smkin teserlah..i sensitip u bab2 lemak ni..sbb i mmg berkembang thap kuih pau skang ni..pasni i mmg pastikan ta jatuh g lam tasik..klu kayak tu terbalik pn, i pegang kayak tu kuat2..i sggup terjun bangunan dr lihat u ssh pyah n tggu i nek lik kayak..ngan kondisi skang..air tasik kering br leh nek balik..omk !! "

after 2 jam tertido.....tettt..tett...(msg msuk)

mate :::"sory mate, i tkt sgt u mrh td smpai tertdo..OMK..hehe..ala u..tu la u duk uma ikt kan sgt pantang tu..cbe jgn ikut pntang tu..baru la menten..tp i ta cye la u mate..org pmpuan an, berat nek 0.3kg pn ckp da gmukz...OMK!!"

aku :::"i pantang..mmg ta la...smua bnda n sapu de la..u ta cye i da jd belon?hmm,smpai ktmu d utm..jgn wat2 ta knl lak mate.."

mate :::"ye la, u pantang nmpak mknn..u sapu bersih sume..tu la sbbnye mate..pntang tu la y i ta bg ikot..hehehe..rili ni mate? i cm ssh n caye..cm ne lau u cm belon an..OMK!!"

aku :::"tapung la mate..belon cmana pn ta tau omk!..srata alam dok bncang sal lemak aku mate..omk skali lg..tp aku ttap ckp, sbb tu aku comel, smbil tgn menutup muka dan berpling ke tepi....oooomaiiigaadd...ape aku mgrut ni !!"

mate :::"haha..truk da tknan prasaan mu ni mate..smpai ta tau ape diri sndri wat..kne jlni terapi berkenaan lemak kt utm ni..hehe..npe i xde pn lam perbncngn srata alam tu :-p"

aku :::"sbb u x amik tau sal i..mmg x tau perkmbngn smsa la..adess..kecian an..tp i tetap tbah mnjlni khdupn hari2..wahh gitu..jwpn n glamour jek...terjun tingkap plak kali ni..."

mate :::"mmg glamour jwpn u mate..haha..i da jrg bkk fb..tu ta mlwat ke wall rkn2 n xtau pengembangan mereka...class gak jwpn i...cewah..u ni mate asik terjun je..btl2 ke.."

aku :::"tu bkn class mate, tu jwpn jujur sgt..err,berblk pd terjun, kecik2 i ske terjun u..i penah terjun tgkt 1 kt sek sbb tgga da knci..tu y berjngkit smpai ke tua..jgn ta tau..kecik2 da jd superterbang..seb bek idup g.."

mate :::"i mmg jujur org nye ;-) u mmg terer la mate..tp u jgn amalkan slalu ye..trjun tgkap,terjun bngnn, trjun tgkt 1, trjun kayak..bhye sme tu..seb bek idup g.."

aku :::"klu ta idup...x sempat jmpa u mate...alaa,skali jek pn msa kt sek rndh dlu...tu pn sbln sakit pinggang,slh lending..citer jek n best...hehehhee"

mate :::"nsb bek smpt knl u mate..tu i ckp jgn wat lg da trjun2 ni..haaa..mmg bez la cter u..u landing badan dlu ke..haha..xdpt i byg kn :-)...u berpantang ke tak tido g ni.."

aku :::"lending kaki dulu la..issh, tu y aku suh ko trjun bgnan skang..amik feel..tp terpeleot cmana ntah...sbln sakit pinggang...seb bek normal lik...huhu "

hahahaha....ni la antara conversation aku smlm......n tlis smua pjg berjela2 ....hilang cedey sekejap.....y pasti, ade kwn tu mmg best kan.....so, hargai kwn2 y ade lam dunia ni =)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...