Total Pageviews

Followers ::: sila2 la jd sahabat aku =)

Monday, August 22, 2011

tak tahu n kata ape...huurrmmm......

Assalamualaikum.....


ngah bosan2 td aku teron9 la satu isu y agak hebat diperkatakan...malas n mngulas kt sini......cuma agak kecewa bla baca komen2 pembaca y seolah-olah menghukum tnpa menganalisis apa y terjadi.....




ulama la konon says:
ulama la konon… ngate org itu ini dlm surau/masjid…. haktuihhh…..!!!
suruh dia betolkan diri dia dulu… gi jilat bontot nik najis tu…

salah satu komen y ada kt situ.....



aku rasa, n baca tu ta slh....y jd salah bila mengutuk mengata sampai n mengaibkan ulama dgn kata2 sindiran y kasar.... d tahap mana kita n mengutuk ulama?? dh rasa tinggi sgt ke ilmu agama kita smpai kita n bahaskan keupayaan mereka berdakwah....




huuurrmm......bila hidup da makin dihimpit dunia akhir zaman.....bila ilmu agama da smkin kurang....bila cuma majalah2 hot jek y n d baca...buku2 agama dicampak ke tepi....ni la hasilnya....dh semakin hilang norma manusia....





lebih baik diam dr berkata-kata y mana blh menjahanamkan diri sndri....



Bersabda Rasulullah s.a.w antara lain maksudnya: “Bala pasti menimpa ke atas umatku jika mereka sewenang-wenangnya melakukan 15 perkara ini iaitu …….”
1. Apabila kekuasaan dianggap keuntungan.
2. Amanah dianggap ghanimah (kekayaan).
3. Membayar zakat dianggap merugikan.
4. Suami tunduk pada isteri.
5. Durhaka terhadap ibu/bapa.
6. Mentaati kawan yg menyimpang dari kebenaran.
7. Membenci ayah.
8. Bersuara keras (menjerit-jerit) didalam masjid.
9. Pemimpin diangkat dari golongan yg rendah akhlaknya.
10. Orang ditakuti (dihormati) kerana kejahatannya.
11. Minum arak berleluasa.
12. Semakin ramai (lelaki) memakai sutera/berhias seperti perempuan.
13. Wanita menari di khalayak umum dianggap perkara biasa.
14. Permainan muzik merata-rata.
15. umat akhir zaman ini sewenang-wenangnya mengutuk umat-umat permulaan termasuk

para sahabat Nabi s.a.w dan para imam muktabar.

maka, ketika itu akan turunlah azab berupa angin merah atau gempa runtuhan atau kemusnahan

Maksud hadith riwayat at-Tirmizi dari Saidina ‘Ali r.a. Dari Kitab Irsyadul ‘Ibid
Ila sabii ir-rasyahd.

::::::: juga berpesan pd diri sendiri ::::::::

mood ::: kecewa baca komen2 kt entry tu....T_T .......bila Islam da semakin tggal pada nama semata....nauzubillah ~

20 comments:

  1. bell baca pun raasa kecewa..ada ke patut macam nie..org mcm nie la kdg yg xsedar diri..

    ReplyDelete
  2. kata kata yg sgt kesat.. haihhh =,="

    ReplyDelete
  3. cik bell :: golongan2 y menghina ulama ni la y nnti penyebab kpd turunnya bala dr Allah...




    nauzuillah....

    ReplyDelete
  4. erk....rs mcm ad tgolong je dr kalangan ni...T_T

    ReplyDelete
  5. zulhilmi ::: manusia tu kan ta penah lari dr wat silap....



    kembali pd pencipta tu y sebaiknya....


    *juga menegur diri sndri*

    ReplyDelete
  6. kalau xsuke pon xyah la kutuk2 ulama smpai thp mcm tu...dah tau dri tu bukan ulama ( sbb pd nme ltak ULAMA LA KONON ), xyah ckp pape..just diam...bknke diam itu lbih baik???

    ReplyDelete
  7. tak patut cakap mcm ni kan.
    isk isk

    ReplyDelete
  8. tikah :: tu r pasal....n guna nama ulama bagai...tp berckp....nauzubillah.....



    huuurrmmm.....

    ReplyDelete
  9. sleeping :: sptutnya, baca jek la....media kita kan luas....entah betul, entah tidak....



    kecewa sey bila ade rkyat cmni....

    ReplyDelete
  10. zazaw ::: sgt ta patut an.....T_T

    ReplyDelete
  11. menegur tu boleh, tapi biarlah beradab yea tak ? mcm aku, sopan je.



    wahahahahaha.

    ReplyDelete
  12. anip ::: a'ah....ko mmg sopan....




    tumpang lalu sket.....muka segan2 ~ ahakss...



    lalaaaalaa....

    ReplyDelete
  13. astaghfirullah..
    ini la jadinya bila fikiran -ve, semua kata2 yg keluar -ve je manjang.

    ReplyDelete
  14. fa-in :: tu la, bila mn berckp ta guna akal...ssh gak bila rasa diri da trlalu bgus....



    huurrm....ta patut an...

    ReplyDelete
  15. waahahaha,

    tau pun kau yeaa..



    lalalalalallalalala.

    ReplyDelete
  16. huurrmmm...mmg tau sgt la......



    kita kan da kwn dr baby lg.....smbil muka geleng2 ta percaya.....



    lallalaaalaaaa ~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...