Total Pageviews

Followers ::: sila2 la jd sahabat aku =)

Wednesday, July 27, 2011

Buah hati aku.......


Buat sketika ni ta tau na berblog ape....jiwa ksong,otak pn tepu...huhhuhu..just menghitung hari u menapak ke bulan Ramadhan.....insyaAllah..moga2 sempat la yerk....hari ni lancar, esok masih d tangan Tuhan.....jd ssme la kita berdoa moga2 sempat la berpuasa sempurna taun ni...dan sempat2kan la diri u kejar sbrapa byk pahala kt bulan y teramat mulia ni.....wahhh, gitu......just berkongsi skaligus menegur diri sendiri...

huuuurrrmmmm.....plz back to the topic.....

hehehehe....tajuk n best jek kan...n suspen2 plak kn...."buah ht aku"...apakah???teeeeeeeettttt.....

dssbkan kesemputan idea, aku n shared la ngan korang2 y mahu atau y sudi amik tahu.....smthng y blh dkatakan part of my life....biasa la....hidup kita ni kan ta sempurna....so kena la cari ssuatu u sempurnakan  walupn ta sesempurna mana....ni la dia antara lampu suluh y pelan2 suluh hidup aku.....so, teringin plak n shared2 ngan korang.....

y mn ngah sedih, yang hilang arah....y rasa jiwa kosong....y sering menyalahkan apa y terjadi..y ta redha ngan ujian....y sering menyalahkan keadaan....y sering gelisah dan y mencari jln ketenangan....aku kongsikan ngan korang....


ni la antara 'buah hati' aku y plg aku syg...siyes aku syg sgt buku ni....sbb aku gak penah duduk d satu sudut gelisah...dan DIA pergerakkan ht aku u bertemu ketengan...dan Alhamdulillah, slagi kita percaya apa y terjdi hari ni adlh apa y terbaek Allah rancangkan u kita....pasti ketengan tu akn dtg sndri...

dan lg "bila buah" ht aku berbicara soal cinta......

pd y tgh in luv....y otw n jatuh cinta....y blm sempat jatuh cinta....y hampir2 n jatuh cinta...y tgh mencari cinta...dan y ingin mencipta cinta...biarlah kita ssme bercinta ngan cinta y mencintai Tuhan kita...supaya bhgia tu kekal...insyaAllah....so, blh la slow2 tmbah ilmu...n kawen kan.....huhuhuhu...


s
iyes aku ske baca buku y Dr Hm Tuah Iskandar ni tulis....ayat2 dia santai jek....mudah n faham..lg plak kita y remaja ni....ade gak y terkena batang hidung....hahaha....so, hidup ni jgn berhenti dr blaja, sbb smkin byk kita n tahu, rupanya byk lg bnda y kita ta tahu...


y ada kt sini 2 jek....sbb Murabbi Cinta aku lum beli...hehehehe...pada spe y da n kawen, y da pn kawen, y de pasang niat n tmbh lg satu....blh la baca buku ni...byk soal tggjwb dstorykan kt lam buku ni....so, jgn igt kawen tu mudah....n akad nikah mudah la...n jlnkan tgjwb tu ta smudah jnji2 manis masa bercinta dulu...so, ta rugi lau kita amik tau kan...

Dan bila berckp soal hidup, soal harta y kita sebok kejar, soal masa y byk kita lalaikan....soal keseronokan y kita kejar hari2....soal nafas y kita hembus skang...dan soal hari dmana kita ta lg mampu berbicara soal gosip, ta mmpu melapangkan tgn mendepa aircond...ta lg sibuk d tgh jln mngejar trafic light, ta lg mampu melenggang ke shoppng complex, dan ta dek lg kemewahan dunia bila mn smpai masa, tiba ketika kita pula dbicarakan....so, ta slh lau kita mncuri sket masa u kita ambil tahu dimana bila berlakunya bencana akhir zaman......



so, ni la antara koleksi buah hati aku...hehehehe....n citer lg cam pjg berjela jek....just sharing ngan korang2 y sudi n amik tahu....aku bkn ustazah y layak berbicara soal agama....aku bkn pakar motivasi y hebat berbicara soal cinta....aku cuma manusia biasa y sgt2 lemah....y sgt kerdil d cc Tuhan....dan aku gak insan y masih berjln mencari redha Ilahi.....=)

6 comments:

  1. TQ2 ~ huhuhu
    nnti leh la usha2 buku tu....promote plak kan ~
    haa...sblm kawen blh la baca "aku terima nikahnya"....byk tgjwb llki dibincngkan....hehehe....
    ~ just berkongsi ~

    ReplyDelete
  2. aku dah khatam buku GELISAH BERNILAI IBADAH tu...skrg xsempat dah nk bce buku2 mcm tu..xtau nape...dlu rajin jer bace..buku Taubat pon xhbs2 lg....pemalas tul aku ni

    ReplyDelete
  3. hope buku tu leh buat awk dptkn ketengan awk blk....sy cuma berkongsi...time2 weeknd, lau de masa blh la baca2 g...sbg ilmu tmbhan =)

    ReplyDelete
  4. artikel menari.. dan blog yang luar biasa…
    Saya juga punya koleksi lagu anak-anak..
    cocok banget untuk media pengajaran anak-anak usia dini…
    ada juga tips parenting..dan tips pendidikan kreatif..
    pokoknya komplit deh..
    kunjung ya…
    http://lagu2anak.blogspot.com
    kalau mau bertukar link…silakan..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...